Wat een mooie zondag, de zon scheen volop! Het Luuëkerpârk is dan een ideale plek om te relaxen en een beetje actief te zijn. De kinderen en ouders hadden hun tassen vol lekkers voor de picknick meegebracht. Vanaf 11.00 uur werd volop geoefend voor de crosswedstrijd en ook de jeu de boules baan werd door kinderen en volwassenen uitgeprobeerd.

Eerst werden de spannende crosswedstrijden gereden; fanatiek als altijd deden de jongens en meisjes hun best om de felbegeerde medailles te winnen. Zie filmpje voor de prijsuitreiking.

De Wijkraad trakteerde de deelnemers op lekkere chocolade croissants, koele drankjes en had voor de kinderen snoep en zakjes chips. Door de hoge temperaturen werden vooral de aangeboden ijsjes erg op prijs gesteld.

De temperaturen liepen behoorlijk op, maar de volwassenen hadden weinig last van de warmte en gingen enthousiast rond 13.30 uur starten met hun jeu de boules wedstrijd. Dit natuurlijk onder genot van een zoutje en drankje.

Een leuke activiteit, ook geschikt voor de ouderen in de wijk. Er staan verschillende picknicktafels, dus niet iedereen hoeft op een kleedje te zitten en er is volop schaduw. Een uitgelezen gelegenheid om elkaar te leren kennen in een prachtige natuurlijke omgeving.